Ráckevei Dunaági Horgász Szövetség

Hírlevél popup

Iratkozzon fel hírlevelünkre, hogy ne maradjon le a Duna-ági horgászat legfrissebb híreiről!

Bodzsár Norbert

Április 3-tól rendezték az Ifi Országos Bajnokságot. Szélsőséges idő fogadott minket, a viharos szél,  zivatar, és meleg napsütés is volt. A kárászokban bővelkedő vízben jó fogásokra számíthattunk.

Már az edzés napokon is 60-80 db halat lehetett fogni. A verseny első napján hideg idő viharos széllel fogadott minket. A pálya középső részét húztam, a tarajos hullámoktól alig lehetett a kapást meglátni, de a jó szerelék beállítással és Nedvesi Jani segítségével 7380 g hallal szektor 1 horgásztam.

A második nap borús esős idő, és tükör sima víz volt. Szektor szélét, az utolsó helyet sikerült kihúznom, már az első percekben beindultak a kapások, szinte azonnal lehetett halat fogni. A versenynap végére 112 db kis kárászt tudtam fogni ez 9880 g lett. Így ismételten szektor első helyén végeztem.

Elérkezett a verseny harmadik egyben utolsó napja.

Kellemes napos időben indult a nap, a pálya másik felén a szélétől a harmadik helyet húztam. Enyhe szélben, és kicsit hullámos vízben halakat keresgetve technikásan kellett horgászni. A verseny elején még úgy éreztük, hogy jó helyen állok, de sajna a mérésnél  kiderült, hogy az abszolút első hely nem lesz meg, 107 db hallal 9290g súllyal, szektor ötöst pecáztam.

A csalódás ellenére nagyon meg vagyok elégedve a második hellyel is, így hét ponttal indulok neki a 4.5.6. fordulónak és egyben az Országos bajnoki címnek. Ez úton is megköszönném Nedvesi Jani segítségét, aki a hátterem volt. Igazi csapat munka volt ezen a versenyen. Nagyon sokat tanultam tőle. Köszönöm még Zelei Józsefnek és a Molnár-sziget SE-nek és az RDHSZ–nek, hogy támogatásával segítségével indulni tudtam az Országos Bajnokságon.

Cserna Antal

Sziasztok!

Cserna Antal (Toncsi) vagyok, a Csepel HE versenyzője. Az idei Utánpótlás Országos Bajnokság első három fordulóját 2018. április 6-7-8-án Bogyiszlón, a Holt-Dunán rendezték meg.

A vízben nagy mennyiségű kárász található, főleg 5-10 dekásak, de előfordulnak 10 deka feletti példányok is. Rakótávon elvétve egy-két kis pontyot, de javarészt csak apró kárászt lehetett fogni fordulónként 6 kilótól 15 kilóig. Az edzés napjaim elég jól sikerültek és bízva a jó eredményben nem is nagyon változtattunk a horgászatunkon. Az első napi sorsolásom szektor közepére sikerült. A nagy szél ellenére a lehetetlennek tűnő csali vezetés egész jól sikerült, így összekapartam 7 kiló halat, amivel szektor négyest pecáztam. Másnap szinte ugyan ezzel a pecával és etető anyaggal a jobb oldalsó "B" szektor szélétől 3-ra horgásztam. Itt 8 kiló apró kárászt sikerült fognom, ami egy szektor ötösre volt elég.

Ekkor már sejtettem, hogy valami nagyon nem jó, ugyanis minden egyes halért nagyon meg kellett küzdenem. Minél többet etettem, annál kevesebb halam lett. Úgy döntöttem, hogy etető anyagot váltok: ezzel lecseréltem a rosszat egy még rosszabbra. Az élőanyag felhasználást szinte a nullára csökkentettem, amivel teljesen összezavartam a pecám. Ezzel a lépéssel nagyon elrontottam az utolsó fordulót és sikerült a szektor legkevesebb halát magaménak tudni.

Így sajnos most összetettben csak a közép mezőnyben végeztem. A következő három forduló is itt lesz lebonyolítva, új erővel, alaposabb felkészüléssel biztosan jobban fog sikerülni. Annál is inkább, mert ez a verseny sorozat egyben felkészülés az idei világbajnokságra is.

Üdvözlettel: Toncsi

Dénes Milán

Idén Bogyiszlón kerül megrendezésre az utánpótlás versenyek minden fordulója. Az új lebonyolítási rendszer szerint 2x3 forduló alatt fog eldőlni a bajnoki cím sorsa és a válogatott kerettagságba kerülés.

Ennek tudatában vágtunk bele a felkészülésbe segítőmmel, hátteremmel Gyulai Ferenc, kétszeres országos bajnokkal. A versenyre történő készülődésben nagy segítségemre voltak további csapattársaim a Garbolino Team Hungary részéről, első helyen kiemelve Pocsai Márkot. Márk az U25-ös kategóriában versenyezve nagyon sok jó ötlettel segített minket, mivel ezt a hetet ő is itt töltötte.

Kedden érkeztünk meg a vízre és mindjárt bele is vetettük magunkat az első edzésbe. Gyorsan megismerkedtünk a vízzel, vízmélységet mértünk, kétféle etetőanyagot kevertünk. A hivatalos edzés előtt – Magyar Szilárd engedélyével – Ferenc is beült egy állásra, ezáltal megduplázva a megszerezhető, kipróbálható lehetőségeinket.

Nálam egy kárászos, bodorkás etetőanyag volt bekeverve, a másik helyen tiszta kárászos kaját teszteltünk. Már az első edzésen néztük, hogy a halak hogyan reagálnak az élőanyag használatra, az idő elteltével 2 vonalon haladtunk tovább. Ezek mellett végig próbáltuk a csalik teljes arzenálját. A fogott 3 kiló nem tűnt rossznak, mivel az idő egy részében Feri állását nézegettem, botot, szerelékeket próbáltam.

A nap végére sokkal több információval rendelkeztünk és még előttünk állt a délután – este, mivel a közös szállás 3 U25-ös versenyzővel még rengeteg variációs lehetőséget hordozott magában. Az este szerelékek készítésével telt, és már ekkor bekevertük a másnapi etetőanyagunkat is. Szerda reggel egy másik helyen tettem le a versenyládámat és már csak egyedül vallattam a vizet.

A korábban kiválasztott etetőanyagomhoz, fojtott pinkit tettem és mellé odakészítettem a földes szúnyogot is. Ezt már előző nap is használtam, de vágott gilisztát is tettem bele. A lazább szerkezetű „pongó” rossz iránynak bizonyult, később ezt a vonalat elvetettük. A 4 óra végeztével 5 kiló fogott halam volt, szinte csak kárász. A pályán egyébként a fogások 98 %-a kisméretű kárász volt, néhány sneci, egy-két beeső kisponty és mutatóba törpeharcsa, keszeg, valamint bodorka.

Csütörtökön, az utolsó edzésnapon ismét új helyre ültem le, a pálya jobb oldalán. A pálya ezen része majdnem 1,5 méterrel beljebb ért, mint a bal oldalon. Itt már a majdnem kész kárászos-bodorkás etetőanyaggal horgásztam végig az időt, néha cseréltünk topszettet Márkóval, amikor valamelyikünknél egy jobban működőt szerelék bizonyított.

A verseny első – pénteki – napjára az előrejelzések szerint nagy szél volt várható, ami menetrendszerűen meg is érkezett. A pálya bal oldalára sorsoltam /A5/, egy kicsit talán védettebb helyre. Itt sem mertem viszont teljes bothosszban horgászni, 10 méteres rakósbottal kerestem a halakat.

A viharos szél így is ki akarta többször tépni a botot a kezemből, ennek ellenére a halfogás – ha döcögve is – de megindult. Sokáig jól tartottam a lépést a szektortársakkal, a 4. óra végi szektor 5. helyezés elfogadhatónak tűnt.  4130g lett a vége. Toncsi fél kilóval fogott többet nálam.

Szombatra megérkezett az eső is, és csökkent a szél. Ezen a napon a B8-as hely jutott nekem, itt próbáltam halat fogni. Viszont alig volt előttem hal.  A verseny első két órájában alig fogtam, nem igazán értettem miért. Variáltam a szereléket, csalit, csalivezetést. Az utolsó másfél órában aztán az etetésem alján megtaláltam a halakat! A fojtott csonti használatával sikerült gyorsítanom a fogási sebességem, ezzel produkáltam egy nagyon jó utolsó hajrát, de sajnos csak a szépítésre lett elég. 5420g – a pálya ezen részéről  ez nagyon kevés, sajnos utolsóként álltam fel ma.

Vasárnap a B6-os helyről kezdtem a pecát és lassan indult megint a fogás. Szerencsére másoknál is ez volt a helyzet. Az első félóra fogási eredményeit is kispontyba beletörött rakósbot színesítette, „hálisten” nem nálam. A szektoromban 4-es félidőre nagyon elhúztak, próbáltam tartani az 5.-4. helyet.

Ezt a jobbszélen megfogott 2 kg-os ponty keresztülhúzta, és sajnos többen legyorsultak engem fogásban.  A verseny 3 napja alatt fogott legnagyobb súllyal 5940g-al is csak szektor 8. helyét sikerült elcsípnem.  Az összesítésben megszerzett 22 pontom a 15. helyre volt elég. Szerettem volna jobb eredményt elérni, de ez most csak erre volt elég. A nyári fordulóban más taktikával, kockáztatva fogok horgászni.

Utólag is szeretném megköszönni az RDHSZ támogatását és folyamatos szurkolást is!

Dénes Milán

További képek a Fotóalbumban!

Weblapkészítés és -üzemeltetés: Profit-X Kft.