2021. június 17-én, pénteken folytatódott a szigetszentmiklósi olajkatasztrófa helyszínének élőhely-rehabilitációja, melynek keretében ezúttal 120.000 db saját keltetésű zsenge harcsaivadékot telepítettünk.
2021. június 17-én, pénteken folytatódott a szigetszentmiklósi olajkatasztrófa helyszínének élőhely-rehabilitációja, melynek keretében ezúttal 120.000 db saját keltetésű zsenge harcsaivadékot telepítettünk.
Az olajszennyezéssel elpusztított szigetszentmiklósi úszóláp rehabilitációjára a Ráckevei Dunaági Horgász Szövetség (a továbbiakban: RDHSZ) által indított adománygyűjtést 2021. április 13-i nappal lezártuk. A 43 adományozótól mindösszesen 532 500 Ft összeg gyűlt össze.
A felajánlások minden egyes forintjához az RDHSZ az eredeti felhívás szerint plusz egy forintokat „rakott mellé”, így összesen 1 065 000 Ft, azaz egymillió-hatvanötezer forint gyűlt össze a szigetszentmiklósi úszóláp rehabilitációjával kapcsolatos munkákra.
A fenti összegből az alábbi tevékenységeket végezte el az RDHSZ:
A szigetszentmiklósi olajszennyezés ügyében természetkárosítás bűntett megalapozott gyanúja miatt hallgattak ki egy férfit a budapesti rendőrök, illetve a rendőrség egy videóinterjút is megosztott a nyomozás vezetőivel – tájékoztat róla a police.hu. Az ügy részleteiről a cikkben lévő videóinterjúban számol be Dócs András ezredes, a BRFK Nyomozó Főosztály vezetője és Bukovics Péter alezredes, a BRFK Vagyonvédelmi Osztály vezetője.
A police.hu cikke a videóval megtekinthető itt.
A Ráckevei Dunaági Horgász Szövetség (a továbbiakban: RDHSZ) novellaírói pályázatot hirdet.
A novella témája kötődjön a Ráckevei (Soroksári)-Dunához vagy mellékvizeihez és a horgászathoz.
Kizárólag máshol meg nem jelent, új alkotás nyújtható be.
Terjedelem: maximum 20 000 karakter (szóköz nélkül).
Előírt formátum: TXT vagy MS Word (szerkeszthető).
Benyújtható írói álnéven, vagy jelszóval is.
Benyújtási határidő: 2021. november 15.
A Budapesti Fejlesztési Központ felhívása
A Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégiában lefektetett alapelvek mentén, az egységes és magas színvonalú városi-elővárosi kötöttpályás közlekedés megteremtése érdekében a jövőben megújulnak a szentendrei, csepeli és ráckevei hévvonalak. A Kormány döntése alapján a Budapest Fejlesztési Központ koordinációjával zajló tervezés 2020-ban megkezdődött.
Budapesten ma egyedül a H6-os ráckevei és a H7-es csepeli hév nem éri el a metróhálózatot. Ezt szeretnénk orvosolni a vonalak Kálvin térig való meghosszabbításával. Új, korszerű, akadálymentes járművekkel átszállás nélkül lehet elérni majd a belvárost, két metróvonalat, vagy a nagykörúti villamost. Célunk nem csak egy kényelmesebb, de egyúttal gyorsabb utazási élmény biztosítása is, Ráckevétől a Kálvin térig fél órával gyorsabban lehet majd eljutni, mint ami ma lehetséges.