Az Ezüstpartra rendszerint a makádi tógazdaságból lehalászott halat telepítjük. Ennek a megoldásnak az előnye, hogy többnyire nincs szükség drága és körülményes teherautós szállításra, hanem a halak kiemelése után a töltés másik oldalán szinte azonnal be is helyezzük a lehalászott pontyot a Duna-ágba. A dömsödi telepítési helyszínre teherautóval kellene eljuttatni a makádi halat, ami a ráckevei hídon át közel 30 km-es kerülőt jelent rosszabbnál rosszabb minőségű utakon. A szállítás ezen módja jóval költségesebb, és felesleges stressznek, sérülésveszélynek teszi ki a halakat.
A közvélekedéssel szemben a ponty nem marad a telepítés helyszínén, hanem csapatokba verődve vándorolni kezd, és meglepően nagy távolságokat képes megtenni. Ennek ellenére – elsősorban az egyesületek igényei alapján – a szövetség lehetőségeihez mérten létszámarányosan próbálja elosztani a telepített pontyot a Duna-ág teljes hosszán. Ezért ha a telepített hal nem Makádról, hanem Dömsödről, vagy valamelyik külső gazdálkodó partnerünktől származik, akkor általában nem szállítunk az Ezüstpartra.