Tevékenységeink

Keresés

Belépés

Hírlevél

Iratkozzon fel hírlevelünkre, hogy ne maradjon le a Duna-ági horgászat legfrissebb híreiről!

Eseménynaptár

Gyermektábor

További képek itt!

Szigetbecsén 2015. augusztus 3-8-ig az ifjúsági korosztályt (12-16 év) és augusztus 10-15-ig a gyermek korosztályt (6-12 év) táboroztattuk.
A táborban 19 ifjúsági és 26 gyermek horgász vett részt. A tábor helyszíne idén is a szigetbecsei BM pihenő központ volt.
A táborban résztvevők részére napi ötszöri étkezést, valamint a horgásztatásukhoz szükséges eszközöket, kellékeket a Szövetség fedezte. A táborozók elhelyezését az üdülő kőépületében, valamint 8 személyes katonai sátrakban oldottuk meg.

A horgásztáborunk fő célkitűzése, hogy a fiataljainkat megismertessük a horgászat elméleti és gyakorlati ismereteinek elsajátításán keresztül a természeti értékeinkkel és azok védelmével. Reményeink szerint fiatal horgászaink környezettudatos magatartásra nevelése nem tűnik el nyomtalanul mikorra felnőtt horgászként látogatják vizeinket.
A horgásztáborunkban a programok lebonyolítását, a napi feladatok zökkenőmentes ellátását és fiataljaink biztonságos felügyeletét a táborvezetés szakpedagógus és önkéntes (a középiskola kötelező szolgálat keretében) segítők látták el az alábbiak szerint:

Ifjúsági tábor Gyermektábor
  Pálvölgyi Tibor GYIB vezetője Pálvölgyi Tibor GYIB vezetője
Táborvezető: Eőri Sándor Dr. Kurtán Lajos
Pedagógus: Anderkó Anita Dr. Kurtán Lajosné dr. Vadászlaki Ilona
Segítő: Kiss Mária Kiss Mária
  Bárány Lilla (KKSZ) Eőri Veronika (KKSZ)
  Schmidt Szilvi (KKSZ) Kocsis Réka (KKSZ)

*KKSZ: Középiskolai kötelező szolgálat

Az ünnepélyes megnyitót Molnár Pál, a Ráckevei Dunaági Horgász Szövetség elnöke tartotta meg és egyúttal köszöntötte a Lengyel horgász küldöttséget, akik a jövőbeni együttműködésünk keretében megtekintették a horgásztáborunkat.
A tábornyitót követően áttekintettük a fiatalok horgászfelszerelését és ahol szükséges volt, pótoltuk a hiányosságokat.
Két csoportra osztottuk a gyerekeket. Az egyik csoporttal horgásztunk közben a másik csoporttal strandoltunk. Minden program lebonyolításánál min. egy felnőtt és egy segítő működött közre. Később a két csoportot felcseréltük.
Minden nap meghorgásztattuk és strandoltattuk a táborlakóinkat. Amikor nem vittük ki a gyerekeket horgászni, strandolni (UV sugárzás 11-13óráig), akkor a táborban tartottuk foglalkozásokat:

• horgászati ismeretekből,
  • horgászati módszerekből,
  • kötések-szerelék összeállítások, stb. technikák ismertetése, bemutatása.

A tanultakból vetélkedőt is rendeztünk, valamint játékos sorjátékokat tartottunk részükre. A” Horgászni szeretnék”kiadványunkból is sokat tanulhattak a gyermekhorgászaink, akik a kiadványt magukkal vihették későbbi okulás végett. Eőri Sándor kitűnő tesztkérdéseket állított össze, és szerelék összeállítási anyagot biztosított.
Erre a kiadványra alapozott játékos kvíz keretén belül adtak számot, elsajátított tudásukról a kis horgászaink. A precíz etetést imitáló célba dobásból is tartottunk vetélkedőt, teniszlabdával „rakós bot”távolságra, egy 60x60cm-es cél területbe.
Mind a két turnusban rendeztünk kétfordulós horgászversenyt, délelőtti és délutáni körülmények között. A napi felkészülési horgászatok előtt a kis horgászaink az útmutatásaink és az általunk biztosított anyagokból közösen készítették el a sikeres horgászathoz szükséges etetőanyagokat.

Kiemelt Programjaink:

• hajókirándulás a Ráckevei Duna Baráti Kör „ Balabán” hajóján,
  • motorcsónakázás,
  • a Vízirendészet előadása a vízi közlekedés, fürdőzés általános szabályairól,
  • versenyhorgászat általános ismertetése, etetőanyagok használata, technikák ismertetése, gyakorlati bemutató.
    Előadó: Nedvesi János versenyhorgász.
  • Szigetbecsei halelőnevelő telep: halnevelés, szaporítás, ismerkedés a „Ráckevei Pikkelyes” pontyfajtával.
    Előadó: Ugrai Zoltán halászati ágazatvezető.

A táborturnusainak zárásaként a tábortűznél elevenítettük fel azokat az élményeket, amit az egyhetes horgásztábor idején közösen átéltünk.
A Ráckevei Dunaági Horgász Szövetség a horgászversenyen és az egyéb elméleti, ügyességi versenyeken különböző helyezéseket elért gyermek és ifjúsági horgászainkat tárgyjutalommal és oklevéllel jutalmazta. Minden táborlakó „ Tanúsítványt” kapott a tábori tudományok elsajátításáról.
Külön szeretném megköszönni a támogatóinknak az önkéntes térítésmentes segítségét, amivel hozzájárultak a horgásztáborunk céljainak sikeresebb, eredményesebb végrehajtásához.

• „DOVIT” cég Dömsöd (etetőanyag)
  • Molnár-sziget He. (etető anyagok, horgászkellékek a „TIMÁR MIX” felajánlásából)
  • Csepel-Sziget He. (jégkrémek)
  • Neptun He. (etetőanyag)
  • Dömsödi He. (görögdinnye)
  • Szula Barkács bolt (záró ünnepi torták, apró sütemények)
  • Bárány Kocsma (főtt kukorica, üdítő, ásványvíz)
  • Szigetbecsei Önkormányzat (főtt kukorica)
  • Dömsödi Horgászbolt - Balog László tulajdonos (élő csali anyag)
  • Ráckevei Duna Baráti Kör (sétahajózás)

Tapasztalatunk szerint az ún. egyhetes turnus (5 nap) nem elegendő arra, hogy a legszükségesebb tudnivalókat maradék nélkül átadhassuk a korosztályoknak.
Ezért javasoljuk annak megfontolását, hogy 1-1 korosztály legalább 10 napot tölthessen a táborban.
A 2015. évi táborozás – (szülőktől, horgászegyesületektől és ifjú horgászoktól) visszhangja kedvező a Szövetség részére.

Ráckeve, 2015.08.25.

Pálvölgyi Tibor  - RDHSZ GYIB vezetője

Az rdhsz.hu weboldal sütiket (cookie-kat) alkalmaz, amelyek segítenek a lehető legjobb szolgáltatások nyújtásában. A további böngészéssel a felhasználó hozzájárul a sütik használatához.